Zkoušky vloh ovčáckých psů a školení pasení v Hamiltonech 21.-22.10.2012

24.11.2012 20:21

Ve dnech 21.-22.10. mi Dyffíček splnil můj velký sen. Vždy jsem s ním chtěla pást ovečky, už kvůli tomu, 

Abych dokázala, že i beardie pocházející z rodiny šampionů, může být velice slušný a vnímavý pracant a ne jen výstavní nádherka, což si většina lidiček bohužel myslí.. Bohužel k tomu, ale nikdy nebyla možnost a když už se naskytla, tak do toho pokaždé něco vlezlo, jak jinak:) .. Ovšem teď, teď to konečně vyšlo a nastal den „D“.. Dorazili jsme do Hamiltonů, které jsou kousíček od Vyškova u Brna a s napětím sledovali, co se bude dít. Rozhodčím byl pan Tancer – spoluzakladatel chovu Bearded collií v ČR a školitelkou Zuzka Černá, chovatelka úžasných welsh corgi:).

 Když na nás došla řada, měla jsem srdce až v krku a v hlavě myšlenky jestli bude mít Dyffík vůbec zájem. Po instruktáži jsme mohli vstoupit do košáru a 

to co následovalo, z toho jsem na měkko ještě teď..:) Dyffča byl úžasný, ihned věděl, co má dělat a začal instinktivně pást, dokonce na pokyn Zuzky ovečku štípnul, což do teď nechápu, jak tomu porozuměl, když to nikdy nedělal:).. No nebudu Vás napínat, zkoušky ZVOP složil jedna báseň! Pak následovalo školení, které pro nás znamenalo historicky první opravdový trénink u oveček, a po opravdu malém rozmýšlení jsme na školení jeli aj v neděli:)). Od Zuzky Dyffča dostal velkou pochvalu, a také řekla, že je velmi nadějný pro pokračování dál..no dobře..po této větě, jsem byla opravdu „nafoukaná“ a hlavně strašně pyšná na tu mou řvoucí hroudu chlupů, což jsem do teď..:) Nakonec díky zkouškám máme kde trénovat, takže jezdíme pravidelně na tréninky k Zuzce, a pro příští rok plánujeme složení zkoušek HWT a pokud budeme hodně šikovní tak možná nějaký triálek?? Kdo ví, nechme se překvapit!:)

Každopádně, kdo by měl zájem o zasvěcení do světa pasení, není problém, stačí napsat, nebo se můžeme sejít, když budu na krutém severu a popovídat při šálku čaje, nebo společném venčení:)!

A fotečka pro pobavení, aneb Sheep agility! Ovečka už psychicky nevydržela Dyffčův tlak a rozhodla se teleportovat..:))

Na další fotky ze zkoušek se můžete kouknout ZDE

/napsala Markéta/